نئون

نئون عنصری است شیمیایی با علامت اختصاری Ne و با عدد اتمی ۱۰. در طبیعت به صورت گاز بی‌رنگی موجود است. تخلیه الکتریکی در نئون رنگ قرمز مانندی منتشر می‌کند. همین ویژگی باعث شده که لامپ‌های نئون مصارف تبلیغاتی گسترده‌ای داشته باشند. ویژگی سرمازایی نئون ۴۰ برابر هلیوم مایع و ۳ برابر هیدروژن مایع است و مصارفی در یخچال‌سازی دارد.

ریشه کلمه نئون یونانی است.

گاز نئون

در سال ۱۸۹۸ توسط شمیدان انگلیسی بنام سر ویلیام رمزی و موریس در لندن کشف شد. آنها همچنین دو گاز دیگر کریپتون و زنون را نیز در آزمایشگاه بوجود آوردند.

لامپ نئون

لامپ نئون توسط ژرژ کلود فرانسوی با استفاده از یک لوله خلا که داخل آن گاز نئون بود ساخته شد او پس از اینکار دو سر این لوله را به دو الکترود وصل کرد و پس از عبور جریان از این لوله نور قرمز رنگی ایجاد نمود. لامپهای نئون برخلاف لامپهای رشته ای عمری طولانی بین ۷ تا ۱۰ سال دارند و بدلیل مقرون بصرفه بودن و عمر بالای آن در تیلبغات فضای باز کاربرد بالایی دارند. 

 

 http://fa.wikipedia.org

نظرات 4 + ارسال نظر

آفی جون لطفا بدون من که خیلی غمگینم و می خواستم به اطلاعت برسونم که:
یک وبلاگ جدید باز کردم . . . همین آدرسیه که نوشتم لینک کن. ولی لطفا اون وبلاگمو لینکشو حذف نکن

طبق چیزی که خودت می دونی این نظر بالایی ارزش اعتباری نداشت !!! اون وبلاگ حذف گردید بیا همین وبم و اینم بدون که من خیلی خوشحالم !!!‌اون موقع موقتی بود . . .
[:S009:]

طناز 1390/05/08 ساعت 17:02 http://termehe.blogfa.com

سلام آفی منم طنازم یادت اومد؟؟؟؟؟؟؟؟من یه وبلاگ دارم میخواستم بیای تو وبلاگم و منو بلینکی منم میلینکمت

گوگو آفیــــ میخوآی تو وبت عضوپذیری کنی ؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد